در راستای آسانی ارایه سرویسها و صرفهجویی در زمان گرانبهای شما کاربران گرامی، امکان تمدید سرویسهای اینترنتی از راه پرداخت الکترونیکی، در هر لحظه از شبانه روز فراهم شده است. چنانچه تاکنون با روش پرداخت الکترونیکی از روی وبسایت، سرویس اینترنت خود را تمدید نکردهاید، خواهشمندیم با مطالعه این راهنما، با این روش آشنا شده و چنانچه به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، با بخش پشتیبانی رهام داتک (۸۱۶۸۶۸۶۸) تماس بگیرید.
نخست، با وارد کردن نام یا شماره کاربری (Username) وهمچنین گذرواژه خود (Password) در صفحه ورود به وبسایت مشترکین، وارد صفحه « وبسایت » خود میشوید. پیوند "ورود به سایت مشترکین" در بخش بالایی سمت راست صفحهِ نخست سایت قرار دارد.
در صورت نداشتن شماره کاربری و یا گذرواژه، و یا فراموش کردن هر یک از این دو، درهمان صفحه « ورود مشترکین به سایت » با کلیک کردن بر روی پیوند « نام کاربری یا گذرواژه را فراموش کرده اید؟ »میتوانید شماره کاربری و گذرواژه لازم برای ورود به « ورود مشترکین به سایت » را دریافت کنید.
پس از ورود، شما به صفحه کاربری خود وارد شده و سپس میتوانید نام خود را در بخش بالا و سمت راست صفحه ببینید. برای تمدید سرویس خود، در منوی سمت راست، زیر بخش عملیات فروش، روی پیوند "مشاهده و تمدید سرویس" کلیک کرده تا به فهرست سرویسهای خود دسترسی پیدا کنید.
برای خروج از این سامانه و ورود با نام کاربری دیگری، بایستی روی گزینه "خروج" کلیک کنید. گزینه "خروج" جلوی نام کاربری شما در بالای صفحه قرار دارد، تا در صورت نیاز بتوانید به صفحه مربوط به سرویسهای دیگر خود، با نام کاربری متفاوت و گذرواژه مربوطه وارد شوید.
در برگ "مشاهده و تمدید سرویس"، لیست همه سرویسهایی که کُد اشتراک یکسان دارند به همراه تاریخ انقضا و سایر دادهها نشان داده میشود. با کلیک روی گزینه "تمدید" برای هر یک از سرویسهای لیست شده، به برگ مشخصات مربوط به همان سرویس یا به عبارتی دیگر "صفحه پرداخت"، وارد خواهید شد.
در صورتی که صورتحساب دوره جدید مورد تایید شماست، لازم است یکی از بانکهای موجود در لیستِ پایین صفحه را انتخاب، و سپس روی کلید پرداخت کلیک کنید. (توجه کنید در ادامه این روند، شما سایت رهام داتک را ترک کرده و به صفحه بانک انتخابی خود هدایت میشوید.)
میتوانید از کارتِ همه بانکهای عضو شبکه شتاب (بانکهای ملت، ملی، سامان، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، صادرات، توسعه صادرات، تجارت، کار آفرین، کشاورزی، صنعت و معدن و غیره...) برای تمدید سرویس خود استفاده کنید.
برای جلوگیری از هرگونه سرقت الکترونیکی، همواره آدرس اینترنتی بانک مربوطه را در بالای مرورگر خود، پیش از پرداخت بررسی کنید.
در ادامه، سپس وارد صفحه پرداخت سایتِ وبِ بانک خود میشوید. شکل ظاهری این صفحه در بانکهای مختلف گوناگون است، اما همه این بانکها دادههایی یکسان از شما خواهند خواست. با توجه به گوناگونی صفحهها در بانکهای مختلف و شبیه نبودنشان، ما در این راهنما به صورت پیش فرض، بانک سامان را برایتان انتخاب کرده و گامهای پرداخت را در این بانک نشان میدهیم.
دادههای درخواستی را به ترتیب زیر و با دقت در صفحه بانک مربوطه وارد کنید:
پس از درست وارد کردن دادههای خواسته شده، بر روی کلید تایید (یا پرداخت، به بانک انتخابی بستگی دارد) کلیک کنید. توجه داشته باشید، ممکن است به دلیل ترافیک شبکه بانکی، تراکنش کمی زمانبَر باشد. در این صورت نگران نباشید و همچنان صبر کنید. در صورت ناموفق بودن پرداخت، دادهها را دوباره بررسی کنید. فهرست همه تراکنشها بر روی سایت ثبت میشود، پس جای نگرانی نیست، مبلغ بیشتری از موجودی حساب کم نمیشود.
در صورت ورود به صفحه تکمیل فرآیند پرداخت (که به بانک انتخابی وابسته است و نشانگر درست انجام شدن تراکنش است)، کلید "تکمیل فرآیند خرید" را انتخاب کنید تا نتیجه تراکنش فرستاده شود. چنانچه دادههای وارد شده درست و موجودی حساب بانکی شما کافی باشد، مبلغ درخواستی از حسابتان کم شده و شما به وب سایت رهام داتک هدایت خواهید شد.
در ادامه، در صورت درست بودن تراکنش به سایت رهام داتک بازگردانده شده و در صفحه مشاهد و تمدید سرویس خواهید دید که تاریخ پایان سرویس در فهرست تغییر کرده. پیام "تراکنش با موفقیت پرداخت و ثبت شد" نیز بالای همان برگ دیده خواهد شد، که نشانه تمدید تا تاریخ دلخواهتان میباشد.
میتوان با مرور صفحهِ فهرستِ پرداختهای اینترنتی در منوی سابقه، از چگونگی انجام پرداختهای خود آگاهی یابید. درصورت مشاهده پیام "ناموفق" و یا "منتظر تایید شما"، تراکنشی انجام نشده و شما بایستی دوباره برای تمدید سرویس خود اقدام کنید. بنابراین اگر در این فرآیند مبلغی به اشتباه از حساب شما کم شده باشد، بانک مربوطه مبلغ را دوباره به حسابِ شما باز خواهد گرداند.
در پایین صفحه "تمدید سرویس" نیز میتوانید با کلیک روی پیوند "مشاهده سابقه توافقنامه" دادههای مربوط به سابقه توافقنامههای خود را بررسی نموده و یا در صورت تمایل، نسخههای چاپی آنها را دریافت کنید.
چناچه نیاز به ذخیره یا چاپ صورتحسابهای خود را داشته باشید، با کلیک روی گزینه "چاپ" میتوانید نسخه چاپی آنها را مشاهده یا ذخیره کنید.